CFR s-a pus în MIŞCARE fără vagoane. La propriu!
O întâmplare unică în lume a avut loc în… România! CFR a fost în prim plan, ca de multe alte ori. Pentru a înţelege cel mai bine despre ce este vorba, vă redăm ştirea în totalitate în continuare. Aşa cum a fost ea publicată de evz.ro. Ulterior vom trage şi concluziile, pentru că este un subiect tragi-comic.
Întârziere micuţă, de 3,5 ore!
Peste 300 de călători se aflau în trenul IRN1696, care a circulat pe traseul Timișoara – București noaptea trecută. Aceștia au avut de îndurat trei ore și jumătate de întârziere. În loc să ajungă în gara București la ora 8,22, trenul a ajuns la destinație abia la ora 11,47. ”O echipă de specialiști cercetează cauzele incidentului. Marți dimineața, în jurul orei 8,00, trenul a frânat brusc din cauza unei probleme apărute”, a declarat pentru EVZ, Alina Predescu, purtătoarea de cuvânt de la CFR Călători.
Trenul a plecat cu jumătate de oră mai târziu din gară
Bănățenii care au călătorit spre București cu trenul Interregio de noapte (plecare Timișoara la 22,30), au avut parte doar de neplăceri. În primul rând trenul a părăsit gara Timișoara Nord cu 30 de minute întârziere, fără ca vreun angajat CFR să ofere explicații. Cu adevărat șocant a fost ceea ce s-a întâmplat de dimineață. În plin câmp, la Dragomirești, în județul Olt, trenul a rămas fără locomotivă. Aceasta s-a desprins de garnitură și a gonit mai departe.
Locomotiva s-a plimbat fără vagoane zeci de minute
”Eram cu 15 kilometri înainte de Dragomirești, în câmp. Am auzit un sunet, ca de ruptură metalică, apoi trenul a încetinit și a oprit. Locomotiva, care se desprinsese de noi, a aplecat mai departe. După un timp ni s-a explicat că s-a rupt bulonul, iar acela fusese sunetul pe care l-am auzit. A durat o oră ca locomotiva să se întoarcă”, povestește Alina Vitcovschi, o timișoreancă ce se afla în tren.
Oficialii CFR daţi dispăruţi
Bulonul este un șurub de mari dimensiuni folosite în lucrări de inginerie, mașini grele, căi ferate, etc. În acest ultim caz, buloanele ”leagă” între ele vagoanele, respective locomotive de restul garniturii de tren. În mod normal, buloanele se folosesc cu o șaibă corespunzătoare, care în general stă sub presiune. Oficialii CFR Călători nu au putut fi contactați pentru a furniza explicații privind cauzele incidentului.
Concluzii
Pentru a conchide acum. Unii pretind renaşterea Rapidului folosindu-se de o entitate, CFR, care nu doar că nu progresează, ci se află într-un veritabil regres. Întâmplări chiar de Cartea Recordurilor. Iar dacă tot cei care vor să se întoarcă în urmă cu 100 de ani sunt atât de corecţi, ar face bine să posteze şi despre grevele de la CFR. Despre faptul că studenţii au primit gratuitate de ceva luni… Informaţii relevante pe care nu le-am descoperit. Pentru că, nu de alta, poate vrem să utilizăm CFR şi ne trezim că se pune în Mişcare fără vagoane. Şi nu, nu e glumă! Ci doar o situaţie reală, tragi-comică, din păcate…