Rapid

Râsu’ plânsu’! Pe Giuleşti nu s-a schimbat un fir de iarbă, dar s-a depăşit bugetul…

Ireal ce se întâmplă cu stadionul Giuleşti. Ghencea este prima arenă din Bucureşti care va intra efectiv în procesul de construcţie pentru Euro 2020, la patru ani distanţă de momentul în care candidatura României a fost acceptată de UEFA. Startul trebuia să aibă loc miercuri, pe 22 august, dar s-a amânat cu o săptămână, atunci când va începe demolarea actualului stadion. Pe lângă întârzierea foarte mare în demararea proiectelor, una dintre arene se confruntă cu o situaţie incredibilă: a fost depăşit bugetul şi se caută surse de finanţare suplimentare. Este vorba despre stadionul Giuleşti-Valentin Stănescu!

Să râdem?

Arena Rapidului a fost prevăzută iniţial să aibă 12.374 de locuri, ulterior s-a urcat la 14.000, oricum mult mai puţin decât propusese FRF, 18.000. Costul estimativ este de 26 de milioane de euro, în condiţiile în care Arcul de Triumf, arenă care va avea 8.000 de scaune şi va costa 27 de milioane de euro! Nu este clar cum s-a ajuns la depăşirea bugetului, în condiţiile în care nu se lucrează efectiv la noul stadion, ca să poată apărea probleme care neluate în calcul de la început. Din ultimele informaţii aflate de Digi Sport, la Arcul de Triumf se lucrează la proiectul tehnic şi la documentaţia pentru obţinerea autorizaţiei de construcţie. De asemenea, la Dinamo, proiectul cel mai întârziat din cauza litigiilor de la vechea arenă, a fost emis Ordinul pentru începerea studiului de prefezabilitate.

Detalii despre proiectele stadioanelor:

1. Stadionul Steaua va fi complet nou și va avea 30.000 de locuri și o suprafață de 70.000 de metri pătrați. Construcția va costa peste 60 de milioane de euro. Termenul de finalizare: martie 2020.

2. Stadionul Arcul de Triumf va avea 8.000 de locuri și va fi reconstruit parțial. Va avea 17.126 metri pătrați. Lucrările vor costa 27 de milioane de euro. Termenul de finalizare: martie 2020.

3. Stadionul Rapid va avea 14.000 de locuri. Lucrările vor costa 26 de milioane de euro. Termenul de finalizare: martie 2020.

„Capacitatea stadionului, conform HG 208/2018, va fi de 14.000 de spectatori. Pentru stadionul Rapid a fost avizat Studiul de fezabilitate prin HG nr. 208/2018. In urma publicarii in SEAP (http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub) a anuntului de de participare CN1000299/09.05.2018 pentru proiectarea si executia lucrarilor pentru Stadionul Giulesti, în data de 30.05.2018 a avut loc deschiderea ofertelor depuse, astfel că la această dată procedura se află în etapa de evaluare”, este ultimul anunţ legat de acest stadion pe siteul cni.com.ro.

4. Stadionul Dinamo va avea 18.000 de locuri și va fi amplasat pe locul Velodromului. Termenul de finalizare încă nu a fost anunţat.

S-ar putea sa te intereseze

One Comment

  1. Nu avem nevoie de un Mini-Giuleşti. Viitorul unei echipe de fotbal profesioniste depinde esenţial de capacitatea stadionului pe care joacă. Mini-Giuleştiul e gândit pentru a condamna definitiv Rapidul la o condiţie subalternă.
    În schimb, în România lui 2018 cluburile sovietice ŢSKA şi Dinamo continuă să fie privilegiate de autorităţile unui stat aşa-zis european.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button

Avem nevoie de tine!

Te rog deblocheaza Ad Blockerul.