Cum ar fi fost ca FC Rapid 1923 să strângă 1 milion de euro de la suporteri…?

Rapid
Foto: Paul Onoiu, Dinamo - Rapid

E un subiect care deranjează în general lumea. Dar asta pentru că e real și spinos. Cum am scris, de atâtea ori, FC Rapid 1923 a reușit să vândă în total puțin peste 1.000 de abonamente pentru actualul sezon. Prețurile au variat astfel: 95 lei, 130 lei, 230 lei și 390 lei. Evident, meciurile nu se joacă cu spectatori, iar în România probabil că asta nu are cum să se întâmple mai devreme de play-off. Fiindcă e normal să fie așa în actuala situație. Însă să zicem că acest lucru e deranjant pentru cei care ar vrea să ia abonament și să și meargă la meci. „De ce să dau eu la club, când nu pot merge pe stadion?”

Nu, nu este absurd să compari Românai cu Germania!

Din start mentalitatea asta e anapoda, numai că pică oricum fiindcă clubul dă tricouri sau chiar echipament complet pentru cea mai scumpă opțiune, în cazul în care luai așa ceva. Astfel că, pe lângă un card de plastic, aveai și altă amintire drăguță în cazul în care decideai să ajuți și clubul. Revenind la subiect, așa cum de asemenea am scris, s-au strâns cam 35.000 euro. Evident, din suma asta se mai scade și valoarea produselor de vestimentație. Numai că nu știm cum sunt plătiți furnizorii, rămânem la această sumă. Am adus în discuție comparația, experimentată, cu Union Berlin. „E absurd să compari România cu Germania!” Păi nu comparăm. Acolo un bilet e de la 10 euro în sus, în timp ce la noi pornește de la 5 lei.

La Budapesta îți poți CUMPĂRA bilet doar cu card de membru

Așadar paritatea e mai mult decât generoasă. Iar ca o paranteză, un club cu istoria Rapidului în liga secundă din Germania ar vinde bilete de la 20 de euro în sus! Sigur, unii spun de separare, de incertitudine. Băieți, astea nu contează… Chiar nu. Apoi am descoperit că la Ferencvarosi, de exemplu, nu intri pe stadion la un meci cu Ujpest, nici în pandemie, decât dacă ai… card de membru! Ce e aia? Rapidștii nu știu, dar probabil că nici nu ar face purici așa ceva la ora actuală. Însă în alt colț al Bucureștiului, undeva-n sectorul 2, o rivală face furori. Pentru că este un știft de echipă, salvată doar de FRF mișelește de la retrogradare, Dinamo a primit ajutor de la fani.

Dinamo l-ar fi transferat mai bine pe Usain Bolt

Sigur, fotbalistic, Dinamo e chiar și sub FC Rapid 1923, cu tot cu expirații lor aduși de prin Spania. Jucători care aduc aminte mai mult de Cristi Borcea, care voia să-i aducă pe Djalminha sau Ivan Helguera când ei nu-și mai găseau echipă. Dinamo, dacă avea un ochi managerial bun l-ar fi transferat pe Usain Bolt. Mai slab decât ce are acum, nu avea cum să fie. În fine, detaliile astea sunt insignifiante pentru suporteri. Suporterii ăia care nu vin pe stadion, care-i lasă pe cei care trebuiau desființață după Revoluție cu 300 de fani în tribune. În schimb, asociația DDB a scos carduri de membru. Anuale. Cel mai ieftin? 48 euro. Care înseamnă undeva la 230 lei. Adică al doilea cel mai scump abonament rapidist…

600 mii euro în conturile unui club rival FC Rapid 1923. De la suporteri!

De cardurile alea nu primești decât privilegiul de a ajuta clubul și ceva avantaje și reduceri. Adică, literalmente, nimic. Ei bine, chiar și așa, mai bine de 10.000 de suporteri au răspuns prezent. Nu, nu am pus vreun 0 în plus, ăla e numărul. Clubul, din totalul sume strânse a primit peste 2,7 milioane de lei! Adică undeva la 600.000 euro! O sumă de vreo 17 ori mai mare decât cea strânsă de FC Rapid 1923 din abonamte. Dincolo de a fi acest articol o critică, noi dorim să punctăm cât de importantă poate fi solidaritatea celor care iubesc un club. Unii spun că suporterii rapidști sunt mai săraci. Nu e ceva care se suține, fiindcă nu vorbim de sume colosale, mai ales când iubești un club. Plus că din sute de mii, să ia, să zicem, 20.000 de oameni abonamente chiar nu are cum să fie o problemă.

Angelescu, conducătorul FC Rapid 1923, ar trebui să ia la cunoștință

Sigur, pentru o astfel de situație este nevoie și de o formă de organizare bine definită, bine structurată, bine gândită. Însă la câți pricepuți există prin lumea asta cu: „să se schimbe, să se facă, să se aducă, să plece, să…, să…, să...”, ar trebui să se găsească un deștept care să facă asta. Sau mai mulți. Ori Angelescu o poate folosi ca idee să găsească o soluție sau să pună pe cineva care să se ocupe. Oare dacă rapidiștii ar strânge pentru pasiunea lor un milion de euro, nu ar demonstra că sunt superiori? Noi așa spunem. Mai jos lăsăm și cifrele. Sunt la zi. Nu punem link, evident, pentru că nu vrem și nu avem de ce. Însă captura este reală și sperăm să fie folosită ca reper pentru a fi depășită. De data asta n-am mai folosit exemplul Union Berlin…

Cauti ceva anume si nu gasesti la noi? Nimic mai simplu: cauta pe Google!