Stil de viață sănătos: câteva obiceiuri care te-ar putea ajuta enorm

Stil de viata sanatos
Stil de viata sanatos

Sunt un mare fan al exercițiilor fizice și în special al alergării în ultimii ani, dar cu activitate serioasă și pe partea de forță – măcar câteva minute zilnic: niște flotări, un plank, d-astea – sau pe partea de kick – boxing care, la fel ca și alergarea este bazat pe partea cardio. La fel, mai înot când am ocazia, dar nu despre asta se vrea acest articol. Ci despre ce poți face, în afară de sport, pentru a avea un stil de viață sănătos. Cel puțin îți pot împărtăși câteva dintre experiențele mele, care au dat rezultate!

  1. Renunță la carne

Dacă nu de tot, oricum nu sunt genul care să recomand așa ceva, chiar dacă eu m-am atins aproape deloc de ea în ultimele 15 luni, măcar rărește cât poți de mult. Corpul nu are nevoie de carne în exces, iar, mai ales dacă vrei să dai câteva kilograme jos relativ repede, bazează-te pe o dietă vegană și vei vedea. Dacă renunți la carne, să zicem, două luni, te reglezi destul de mult cu greutatea! Bine, dacă vrei să scapi de 5 kile sau pe acolo.

Te asteptam in FAN SHOP 1923 cu preturi accesibile si produse EXTRAORDINARE. In plus, LIVRAM RAPID! APASA AICI

2. Încearcă postul intermitent

Au fost perioade în care obișnuiam să fac asta, adică să consum toate mesele în interval de opt ore și restul 16 să las stomacul în pace, doar cu lichide. Ajută prin disciplinarea metabolismului și, cel puțin la mine, a mers și a fost chiar confortabil. Nu e așa important când sunt cele opt ore. Pot fi, de exemplu, între 11 și 19. Condiția esențială e să nu te îndopi cu mai puțin de două ore înainte să te pui la somn!

3. Abține-te cât poți de la produse procesate și ia la purtător alimentele care trebuie

Placa cu mâncarea procesată și, mai ales, cu dulciurile, o știm cu toții așa că nu voi insista aici. Însă! Pot să-ți recomand câteva alimente delicioase care sigur îți fac bine și pe care eu le consum regulat!

  • avocado
  • ceapă roșie
  • afine – preferabil sălbatice, dar se găsesc cam greu
  • grapefruit
  • nuci
  • unt de capră
  • miere de albine din sursă cunoscută
  • tofu afumat
  • ardei roșu
  • rodie
  • linte cu usturoi (se fierbe)
  • mix de alune, caju și migdale neprocesat / sărat / copt / prăjit
  • apă alcalină

Sunt produse delicioase, pe care eu le consum des cu plăcere și care-mi fac bine. Nu zic că trebuie să-ți placă și ție, însă sunt șanse mari să fie așa. De aceea le recomand pentru un stil de viață sănătos.

4. Bea cafea constant, dar atent

Părerile legate despre cafea sunt împărțite, dar cele mai multe duc în direcția pozitivă. Așa că eu ca băutor pentru gust, nu că am neapărat nevoie de altceva, o recomand! Dar o recomand simplă, ca tărie după gust și, dacă se poate, făcută acasă din boabe măcinate și puse apoi în ibric, la fiert. E favorita mea! Sigur, există și alternative, dar ideea e să nu o strici cu lapte sau, și mai rău, Doamne ferește! cu zahăr! Poți să pui ceva alături, cum puneau turcii rahatul… De exemplu pâine din șapte semințe cu unt de capră și miere de albine. Și o să ai un mic dejun pe cinste! Sigur, nu e indicat să exagerezi, dar e un aliment pe care-l recomand.

5. Mănâncă mai puțin decât prea mult

Dacă, să zicem, nu ești un fan al mișcării, ori n-ai timp, încearcă să compensezi prin alimentație. Iar dacă aceasta nu poate fi una de cea mai bună calitate mereu, trebuie să știi că organismul îți e mai bine dacă mănânci prea puțn, decât dacă mănânci prea mult. Bine, probabil că simți și tu asta, dar eu pornesc de la premisa că, poate, nu ți-ai dat seama cât e acest aspect de important pentru un stil de viață sănăstos. Excesele nu sunt bune și știm deja, așa că nu-ți fac eu teoria chibritului. Însă când mănânci, pune-ți o porție mai mică, comandă mai puțin, pentru că organismul tău va fi recunoscător pe termen lung! Vorba fostului meu medic de familie: „Mai bine câteva kilograme în minus, decât câteva kilograme în plus!”

6. Uită de prostia cu detoxifierea

De la medicul militar care mi-a fost ani de zile medic de familie am învățat câteva lecții importante. Una dintre ele: organismul nu are nevoie de detoxifiere, e o legendă. Dacă ai probleme e pentru că ai mâncat fie prost, fie mult. Fie aiurea, fie în alt fel nepotrivit, iar cel mai bun remediu este, ce spuneam și mai sus să nu mai mănânci o perioadă, adică postul. Serios, merge! E cea mai bună metodă. Suplimentele, curele și alte chestii de astea, din punctul meu de vedere sunt o pierdere de timp și uneori și de bani. Mănânci aiurea, ia apoi o pauză și se rezolvă. Bea apă, un ceai și aia e.

7. Nu ai nevoie de cură, ci de echilibru

Când auzim de cure de slăbire ne gândim, automat, la ceva care te torturează. Cam așa și este. Însă nu prea e nevoie de asta. Fiindcă dacă apelezi la un echilibru sau la alimente din gama expusă de mai sus pentru un stil de viață sănătos, vei vedea că problemele cu greutatea sunt o iluzie. Sigur, dacă mănânci patru avocado odată tot un exces este, dar sunt sigur că ai prins ideea. Alege să mănânci echilibrat, alternativ și garantat nu ai nevoie de diete. Știm în teorie e simplu, în practică mai greu. Însă când te echilibrezi măcar o lună sau două și vezi rezultate, lucrurile se schimbă.

Concluzie, pentru un stil de viață sănătos

Așadar, aceste tipsuri sunt pentru cei care vor un stil de viață sănătos, dar care nu sunt neapărat fani ai mișcării. Nu sunt specialist, însă eu le încerc pe corpul meu de ceva timp și sunt extrem de mulțumit de rezultate. Poate că tu nu ai nevoie de toate aceste sugestii. Însă aș fi mulțumit și numai una să te încânte și să dea rezultate. Eu cred că se poate. Numai că tu poți decide care și dacă e. Cum am spus, nu sunt specializat în așa ceva și nu sunt recomandări documentate științifici. Dar cred eu că logica stă ca suport a ponturilor pe care le-am expus în acest text.

Mircea Dominte

1923.ro

LĂSAȚI UN MESAJ