FC Rapid 1923 a dorit să clarifice problema programului de subscriber lansat pentru suporterii care plătesc o anumită sumă lunar. Din acest motiv, site-ul oficial al clubului a lansat un comunicat pe care vi-l redăm integral în rândurile ce urmează.

Dragă, Rapidistule,

Încă de la momentul lansării programului „Devino susținător” (Become a supporter), clubul și-a propus să îți ofere acces la o listă de beneficii extra față de cele pe care le primeai gratis.

Programul a fost lansat la ințiativa Facebook care a avut de ales între două cluburi din România: Universitatea Craiova și FC Rapid 1923. În urma discuțiilor, Facebook a ales clubul nostru pentru a implementa programul în dauna oltenilor. Motivele au ținut de modul în care clubul nostru a înțeles oportunitatea și a decis să o implementeze.

În momentul activării, existau doar două cluburi cu conturi pe Facebook ce aveau programul implementat: Real Madrid și FC Barcelona. Clubul nostru a fost cel de-al treilea club din Europa ce a implementat programul.

Din septembrie 2020, suporterii ce s-au abonat la program au avut parte de urmatoarele beneficii:

  • antrenamente live zilnic
  • interviuri săptamânale
  • tricourile de joc cadou ale celor mai buni jucatori votați de voi
  • discounturi la magazinul online
  • live-uri din cadrul zilei de meci
  • rebusuri și word search
  • meciuri memorabile din istoria clubului
  • multe alte beneficii

Pentru a reuși să ofere aceste beneficii și să dezvolte și mai mult lista acestora, clubul avea și are nevoie de resurse.

Credem că suporterul rapidist merită să primească din partea clubului beneficii care să îl aproprie și mai mult de club.

De asemenea, credem că suporterul rapidist este în centrul oricărei acțiuni a clubului. Acest mod de a privi relația dintre club și suporter implică o responsabilitate din partea ambelor parți.

În ultimii patru ani, am încercat să cultivăm și mai mult atașamentul rapidistului față de culorile alb-vișiniu.

FC Rapid 1923 a pornit din Liga a IV-a cu gândul de a nu mai repeta greșelile trecutului, indiferent de obstacole.

Clubul este dedicat valorii de sustenabilitate financiară în toate departamentele, încercând mereu să găsească cel mai bun furnizor în raportul calitate-preț și să planifice resursele astfel încât rezultatul să nu dezechilibreze bugetul și să ofere cel mai bun plus de valoare posibil.

Acest principiu ne aduce la subiectul acestui text și anume dezbaterea privind programul „Devino susținător” și meciurile amicale.

Programul are diverse cheltuieli printre care salariile angajaților din departament, achiziționarea camerelor de filmat, achizitionarea programelor de editare foto și video, achiziționarea laptop/imprimantă/scanner, achiziționarea produselor oferite cadou.

Unul dintre principiile programului a fost scăderea profitului din produsele de la shop până la marja de cost prin oferirea discountului către subscriberi. Deși au fost situații în care anumiți suporteri, care deși nu erau subscriberi, au folosit cod pentru prețuri la marja de cost, clubul își dorește să continue programul și să îl dezvolte, să arate respect și să fie tratat cu același respect.

Toate aceste costuri au fost suportate de club. În acest moment, la marja dintre 500 si 600 de subscriberi lunar, programul va deveni sustenabil, iar în momentul acesta, datorită celor peste 300 de suporteri, lista de beneficii va crește pentru ca programul să devină din ce în ce mai interesant și din ce în ce mai atractiv pentru suporteri.

Practic, subscriberii ajută clubul să le fie oferite si mai multe beneficii, banii mergând exclusiv în dezvoltarea și mai mare a programului.

De la începutul programului, clubul și-a asumat că o marjă de 30% din venituri va merge direct către Facebook pentru oportunitatea dezvoltării acestui program. Dar punând în balanță efortul Facebook, rezultă o înțelegere bună. Pe lângă platformă, orice aplicație de acest fel costă peste 30.000 de euro, Facebook oferă promovare, procesarea plăților și consultanță constantă.

În final, meciurile amicale vor fi transmise doar subscriberilor, pentru a le oferi respectul meritat prin suportul oferit programului. Datorită investiției în program, subscriberii și-au făcut cadou transmiterea meciului live.

Datorită reacțiilor constant negative asupra deciziei ca subscriberii contului oficial de Facebook să fie cei care să primeasca beneficii suplimentare, inclusiv transmiterea meciurilor amicale, primul meci al sezonului a fost transmis către toți urmăritorii paginii oficiale a clubului.

Practic, cei peste 300 de subscriberi le-au oferit, în mod gratuit, tuturor rapidiștilor posibilitatea vizionării meciului. Pentru aceasta, subscriberii au toata prețuirea clubului și promisiunea că meciurile amicale viitoare le vor fi dedicate, iar lista de beneficii va crește.

În concluzie, investiția suporterului rapidist în lista de beneficii pe care o va primi din partea clubului, este o opțiune a fiecăruia, clubul vă mulțumește pentru această opțiune.