Locomotiva Bucureşti şi titlul din… 1950

0
1959
Locomotiva
Rapid a pierdut titlul în 1950, când se numea Locomotiva, la golaveraj

Rapid Bucureşti are trei titluri oficiale în palmares. 1967, 1999 şi 2003. Plus unul nerecunoscut încă, în 1942. În anii 50 însă, Rapid avea o echipă la fel de bună. Chiar dacă oscilantă şi în ciuda faptului că se numea Locomotiva Bucureşti. În 1951, din 12 echipe, aceasta a retrogradat. La golaveraj, cum i-a plăcut Rapidului mereu… Nu este însă vorba despre acel sezon de coşmar, care consfinţea şi prima pribegie în liga a doua pentru giuleşteni. Mutăm timpul cu un sezon înainte. La prima stagiune în care s-a jucat pe sistemul primăvară – toamnă în România, Rapid, adică Locomotiva, s-a luptat la baionetă cu UTA Arad.

Locomotiva a terminat pe 2. Rapid ar fi fost acum campioană

Care pe acea vreme se numea Flamura Roşie. Meciurile cu arădenii s-au disputat în ultima etapă a turului şi în ultima a sezonului. Acasă la Locomotiva s-a terminat 1-1, în timp ce Flamura Roşie a furat-o în propriul fief cu 3-1. Era ultima etapă… Cele două combatante au terminat la egalitate de puncte, iar la rezultate directe, echipa feroviară stătea mai bine. Dacă s-ar fi jucat azi sau în trecutul recent acel sezon, câştig de cauză ar fi avut Rapid. Din păcate însă, criteriile de departajare atunci erau diferite. Iar la egalitate de puncte primul element despărţitor era golaverajul. Flamura Roşie nu a putut fi depăşită de Locomotiva, fiindcă avea +16 faţă de +10. Pentru ca balanţa să se încline spre Giuleşti, victoria nu trebuia să fie doar 3-1 în ultima etapă. Ci 6-1!

Victoria cu 6-1 aducea titlul

Dacă ar fi bătut cu 6-1 sau 5-0, să zicem, sau oricare alt scor la această diferenţă, Rapidul acelor vremuri era campioană. Diferenţa la golaveraj ar fi fost identică, dar Locomotiva avea mai multe goluri marcate. Cel puţin 45 (dacă bătea cu 5-0)! Nu a fost să fie, iar visul unui prim titlu oficial s-a spulberat aproape pe neobservate. Pentru că după numai un sezon departajarea s-a făcut iar la golaveraj. Şi tot în defavoarea Locomotivei. Doar că de această dată lupta nu s-a mai dat în top, ci la coada clasamentului. Iar ironia sorţii a fost că prima sub linie a fost tot o Locomotivă. Târgu Mureş însă… Fireşte, condusă însă magistral de legendarul Take Macri şi alţi monştri sacri Locomotiva Bucureşti a revenit repede. Şi a urmat o ascensiune care a ţinut cam două decenii!

Aboneaza-te sa primesti cele mai noi informatii

* indicates required

LĂSAȚI UN MESAJ